Een week voor vertrek.

15 januari 2019 - Groningen, Nederland

Nog een week te gaan. De kamer ligt bezaaid met spullen die wel of niet mee moeten. Ondanks dat ik wel eens vaker op pad ben geweest probeer ik iedere keer weer de juiste samenstelling te vinden. Vandaag kwam een flink pakket met nieuwe banden binnen. Morgen ga ik van onze beide fietsen de achterbanden vervangen door degelijke Schwalbes en eentje gaat mee als reserve band. Dat moet genoeg zijn samen met een paar binnenbandjes.

Verder hebben we onze nieuwe tweedehands tent even opgezet. Het lijkt een handige tent met voldoende ruimte voor de bagage. Alleen de fietsen moeten buiten blijven. Ook de slaapmatjes zijn getest en eentje bleek lek. Dus daar moeten we nog wat mee.

Deze week heb ik nog even contact gehad met Alitalia. Ik moest ze bellen en dacht dat het over de fietsen ging die ik per mail had aangemeld. "Fietsen kunnen altijd mee" zei de dame vanuit het Albanese callcenter. Daar ben ik blij om. Als we maar een keer in het vliegtuig zitten: met een fiets erbij is het altijd een beetje spannend.

We vertrekken woensdag 23 januari met de avondvlucht naar Rome. Na een korte overstap vliegen we door naar Santiago de Chili en daar zijn we dan de volgende ochtend voor de koffie. Mooier kan het bijna niet. De weerberichten voorspellen ruim 30° dus kan gelijk de korte broek aan en springen we op de fiets, al zwetend zuidwaarts.

Mocht je ons tijdens de fietstocht willen volgen dan kun je je aanmelden hieronder op de mailinglist. Dan krijg je automatisch bericht zodra er een nieuw verhaaltje gepubliceerd wordt.

Druk dus ergens helemaal onderaan deze pagina op de blauwe knop 'MAILINGLIJST' en meld je aan met je emailadres. Bij voorkeur met voor en achternaam anders kunnen wij niet zien we je bent.

1. S.Hovinga:
    15 januari 2019
    Heel veel fietsplezier alvast en zien jullie binnenkort nog denk ik.
  2. Cosima:
    15 januari 2019
    wow, fantastisch! Heel veel plezier.
  3. Stella:
    16 januari 2019
    Yeah, count me in en vertel me alles!! 🚴🏼‍♀️🚴🏼‍♂️✈️
  4. Gretha Pouwer:
    16 januari 2019
    Ben benieuwd naar jullie belevenissen!! Goede reis!
  5. Jacinta en Giuseppe:
    16 januari 2019
    Nog een goede voorbereiding met de juiste keuzes! Natuurlijk wensen wij jullie heel veel (fiets)plezier en horen graag hoe het jullie vergaat.
  6. Fokje:
    Lieve allebei
    Geniet ! En lees graag jullie avonturen,
    Dikke tut 😘
  7. Saskia:
    Lieve Klaas en Mariet,
    hierbij check ik in! Leuk om alvast vooraf de voorbereidingen te lezen. See u Zoen
  8. Jeroen:
    16 januari 2019
    Jaaa, ik wil álles weten🙂 veel plezier met de voorpret!
  9. Pieter Iedema:
    Leuk zeg. Een jaar geleden dat we jullie in Sri Lanka ontmoetten. Veel plezier
  10. Petra Lameris:
    16 januari 2019
    Veel succes met jullie nieuwe avontuur!
  11. Jacques:
    Wat gaaf zeg. EEG benieuwd naar jullie avonturen. Succes
  12. Jacqueline:
    16 januari 2019
    Fijne reis met weinig lekke banden!
  13. Anne Oosterhaven:
    16 januari 2019
    Goede reis en kom veilig weer thuis
  14. Marian van Urk:
    16 januari 2019
    Zo, weer grootse plannen . Geweldig!! Ontzettend genieten na een goede voorbereiding. Héél veel goeds gewenst en leuk dat we mee kunnen genieten.
    Liefs van je tante.
  15. Janny Travaille:
    16 januari 2019
    Klaas veel plezier en geluk met zijn tweetjes ook de groetnis fan tante Aukje
  16. Annet:
    16 januari 2019
    Lieve Klaas en Mariet .Succes met de laatste voorbereidingen....ik reis en leef graag met jullie mee .Lieve Groet Annet
  17. Herma:
    Veel plezier!!!
  18. Liesbeth:
    Wat leuk! Ik wens jullie een hele fijne reis samen! Groet Liesbeth
  19. Lisette:
    16 januari 2019
    Heel veel fietsplezier samen!
    Het avontuur tegemoet!
    Lieve groet,
    Lisette Mocking
  20. Wilbert Boeren:
    16 januari 2019
    Fantastisch weer: go for it!!
    En houd het allemaal een beetje heel, zowel het lijf als het materieel.
  21. Thecla:
    16 januari 2019
    Veel reisplezier met z’n tweetjes. Ik ben benieuwd wat jullie zullen beleven en zien.
  22. Carolina Hut:
    16 januari 2019
    Geniet er van en ja, ik wil op de lijst
  23. Astrid en Meindert:
    Buen viage!
  24. Grietje:
    16 januari 2019
    Leuk Klaas! Veel plezier en geniet ervan samen mey Mariet!
  25. Janita Lammertse:
    16 januari 2019
    Ha Klaas wat ontzettend leuk om jullie te kunnen volgen! Succes met de laatste voorbereidingen, goeie reis en heeeeel veel fietsplezier !!!
  26. Hennie:
    18 januari 2019
    Hoi Klaas en Mariet,
    Veel fietsplezier en weinig lekke banden.
    Ik zal heit Hoogland op de hoogte houden.
    Groetjes Hennie
  27. Marianne:
    18 januari 2019
    Veel fietsplezier! Lieve groet!
  28. Hilda:
    20 januari 2019
    Nog een paar daagjes Klaas en Mariet...! Heul veul mooie avonturen samen gewenst en veel genieten! Xxx
  29. Lyni:
    27 januari 2019
    mag ik ook mee doen??? gr lyni
  30. Frederik:
    28 januari 2019
    Mooi weer en foto's, aardige mensen en leuke ontmoetingen ...... klinkt fantastisch!
    Groetjes!