Opera

23 februari 2022 - Sascut, Roemenië

Ja nu vraagt natuurlijk iedereen hoe het bij de opera was. Mijn verbazing was groot dat de zaal zich lang niet helemaal vulde. Maar ik was even vergeten dat door de Covid de zaal maar voor 1/3 gevuld mocht zijn. Dus veel lege stoelen, jammer, maar ik zat op een hele mooie plek.

Het is een prachtige rijk bewerkte zaal, art deco ten top en dat heeft voor mij altijd wel een bijzondere sfeer. Zo'n twintig danseressen en twee dansers maakten er een prachtige voorstelling van, al was het eigenlijk alleen ballet. Bij opera hoort toch zingen en een verhaal lijkt mij. Maar prachtig om te zien. Soms ook bijna pijnlijk om te zien hoe die meiden op hun tenen moeten lopen. Het was de première, er was een lang applaus en er waren bloemen. Ik kon daarna nog even door het gebouw struinen en was bijna opgesloten toen ik als laatste het gebouw verliet. Leuke belevenis dus.

Het theater is een enorm gebouw maar eerder op de dag was ik in het grote museum hier in Iasi. Het zijn eigenlijk 4 musea in één gebouw. Het is het oude paleis van de prins maar daar zie je niets van terug. Geen idee waarom die mensen zo ruim moesten wonen, maar het was zeker een imposant gebouw. Het is overigens meerdere malen geheel of gedeeltelijk door brand verwoest maar werd steeds weer opgebouwd.

Na een laat hapje eten bij Mamma Mia en een korte nacht zit ik nu in de trein, op weg naar Boekarest. Eigenlijk wilde ik mijn verjaardag aan de Zwarte Zee vieren maar dat werd een te lange rit. Nu ben ik over een paar uur in hartje Boekarest en zoek ik daar een plek om uitgebreid mijn verjaardag te vieren met mezelf. Dat wordt vast gezellig.

1. Marion:
    23 februari 2022
    Klaas, van harte! Wat een mooie verhalen, fijn om met je mee te reizen!
  2. S.Hovinga:
    23 februari 2022
    Klaas in ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van. We vinden je mooie reis verhalen erg leuk en zo beleven wij jou reis ook een beetje mee. Nog veel plezier en tot het volgende reis verslag. Groet Tineke en Symon.
  3. Cosima:
    23 februari 2022
    Van harte gefeliciteerd jarige! May it be a happy birthday!
  4. Marian van Urk:
    23 februari 2022
    Gefeliciteerd met je verjaardag Klaas! Was erg leuk jou reisverhalen te lezen, bedankt.
  5. Jannie:
    23 februari 2022
    Klaas,van harte! Hoop dat ze kekkere taart hebben in Boekarest😃🎂.
    Nog veel plezier!
  6. Gertrude Messchendorp:
    23 februari 2022
    Jij bent je beste reisgezelschap! Binnenkort sluit Mariet weer aan en dan wordt het nog beter.
    Wat een gelukkig mens ben jij toch🥰
  7. Bert Otte:
    24 februari 2022
    Van harte nog Klaas. Hopelijk waren jij en Klaas een goed gezelschap voor jouw verjaardag.