De wedstrijd

10 december 2022 - Trevelin, Argentinië

Gisteren was het zover. In de ochtend fietste ik de stad in om bij een agentschap van Western Union geld te halen. Dat is de beste manier om hier aan geld te komen omdat de pinautomaten maar een zeer beperkt bedrag uitgeven tegen de helft van de koers. Maar beide agentschappen waren gesloten, ook veel andere zaken waren dicht. Het was een feestdag volgens een mevrouw. Er was geen hond op straat, nou ja eentje dan.

IMG_20221209_204035

Later hoorden we dat heel Argentinië een vrije dag had gekregen vanwege het voetbal. Kom daar in Nederland eens om en het is nog niet eens de finale.

We wilden de wedstrijd gaan zien samen met Argentijnen. Lopend door het dorp was er niets te vinden waar het een beetje gezellig leek te worden. Uiteindelijk belandden we in een poolbar waar een paar dames aan de thee zaten. Gelukkig druppelden er meer binnen en de stemming kwam er aardig in. Thee werd bier en pinda's op tafel.

Bij 1-0 en 2-0 dansten we maar een beetje mee met de Argentijnen. We kregen de Argentijnse vlag omgehangen en de stemming zat er goed in.

IMG_1656

Uiteraard werd het wat stiller bij 2-1 en ik geloof dat ik iets te hard juichte bij de 2-2 in de allerlaatste secondes. Doodse stilte, bleke koppies.

De verlenging bracht niets en penalties moesten het pleit beslechten. Nederland miste twee keer, hier begon het feest. De ontlading was groot, honderden autos reden hun rondjes over de Plaza de San Martin met wapperende vlaggen en juichende mensen.

IMG_20221209_194213IMG_20221209_193816IMG_1698IMG_20221210_094117

We hebben vrolijk mee gedaan en waren samen met nog een stel Nederlanders stiekum best een beetje blij dat Argentinië gewonnen had. Konden we tenminste een feestje vieren. Dat mondde uit in nog meer biertjes en onze nieuwe Argentijnse vrienden bereidden een echte parilla op het kampvuur bij de camping. Deze wedstrijd vergeten we nooit weer en inderdaad, voetbal lijkt toch te verbinden.

IMG_1699

The day after. Nog een beetje brak van het feestgedruis moeten we ons voorbereiden op ons vervolg. We zijn er nog niet uit of we doorsteken naar Chili of nog verder zuidwaarts door Argentinië gaan. Aan de overkant van de Andes regent het hard volgens de berichten. Deze kant lijkt droog.

Screenshot_2022-12-10-08-49-41-166_de.wetteronline.wetterapp

Morgen weten we het.

1. Harrie:
    10 december 2022
    Heerlijk verslag van de wedstrijd. wat een ontzettend leuk hondje. En Argentinie was ook veel beter dan Nederland. Deze plek ziet er leuk uit. Lekker een weekje blijven tot en met de finale die Messi gaat winnen :)
  2. Gertrude Messchendorp:
    10 december 2022
    Wat geweldig om mee te maken!
  3. Esther:
    💓💓
  4. Frederik:
    10 december 2022
    Ha, dat is inderdaad een heel mooi verslag van de wedstrijd met voor een jullie feestelijke uitkomst. Blijf maar lekker in Argentinië met dat weer in Chili en ... nog minstens 1 extra voetbal wedstrijd met Argentinië te goed :-)!!
  5. Saskia:
    10 december 2022
    Geweldig feest daar, super om mee te maken. Het hondje is de leukste ;-)
  6. Ruurd:
    10 december 2022
    Super insite verslag, gelukkig heeft Argentinië gewonnen voor jullie. Nena (onze hond) was gelijk verliefd bij het zien van die foto😍
  7. Grazia:
    10 december 2022
    Leuk om mee te maken hoe de Argentijnen feesten! Wie weet nog 3 feesten te gaan. Ik ben benieuwd welke route jullie kiezen.
  8. Mischa:
    11 december 2022
    Straks weer lekker fietsen in alle rust.