Naam:
Foto’s:
777
Video’s:

Over mij

Deze blog heet klaasonderweg. En dat is geen grapje. In de loop der jaren ben ik veel op pad geweest met allerlei vervoermiddelen. Maar het liefst ga ik op de fiets en soms te voet. Ik hoef gelukkig geen bucketlist af te werken met allerlei toeristische hotspots. Daarentegen geniet ik van de natuur, het dagelijks leven, mensen, lokaal eten, kamperen en wat  ik zoal meer op mijn pad vind. Niet teveel voorbereiden, niet teveel plannen maar gewoon kijken waar ik terecht kom en af en toe een zijpad nemen.

Ik vind het prima als je thuis vanuit je luie stoel een stukje meereist. En als je vragen hebt of opmerkingen, laat het me dan gerust weten.

Over mijn reis

De fietsreis die ik nu samen met Mariët maak begon op 4 oktober 2022 in Buenos Aires. We maken eerst een boogje door Uruguay en keren daarna terug in Argentinië. Via Santa Fe en Cordoba belanden we dan via San Luis in Mendoza en vandaar zuidwaarts door Argentinië en de Carretera Austral in Chili uiteindelijk in Vuurland. We hebben helaas maar zes maanden dus maar zien of we nog via de Atlantische kust terug kunnen fietsen naar Buenos Aires. Lekker genieten onderweg is het doel.

Bezochte landen

Ik heb 104 landen (41%) bezocht:

Albanië, Algerije, Argentinië, Australië, Barbados, België, Belize, Bhutan, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, Brazilië, Brunei, Cambodja, Canada, Chili, China, Colombia, Congo-Kinshasa, Cuba, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Egypte, Estland, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Gambia, Georgië, Griekenland, Guatemala, Guinee, Guinee-Bissau, Honduras, Hongarije, Hongkong, Ierland, IJsland, India, Indonesië, Italië, Ivoorkust, Jamaica, Japan, Jordanië, Kameroen, Kosovo, Kroatië, Laos, Lesotho, Letland, Libanon, Liberia, Libië, Luxemburg, Malawi, Maleisië, Marokko, Mauritanië, Mexico, Montenegro, Mozambique, Myanmar, Nederland, Nepal, Nieuw-Zeeland, Nigeria, Noorwegen, Oostenrijk, Pakistan, Panama, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Puerto Rico, Roemenië, Rusland, Saoedi-Arabië, Senegal, Servië, Singapore, Slovenië, Slowakije, Spanje, Sri Lanka, Suriname, Swaziland, Syrië, Thailand, Trinidad en Tobago, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Uruguay, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam, Westelijke Sahara, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.