Toeristisch

30 november 2022 - Bariloche, Argentinië

De dagen vliegen voorbij. Eindelijk weer een moment om aan een verhaaltje te werken. We vertrokken zaterdag op de dag van Argentinië-Saudi Arabië naar San Martin de los Andes. Een tochtje van ruim 40 km over het asfalt. We hadden een paar dingen te regelen, onze telefoonkaart werkte niet, we hebben tent reparatie spul nodig en moeten inkopen voor onderweg. Maar aangekomen in San Martin was de wedstrijd in volle gang dus de meeste winkels waren dicht. De stemming zat er goed in en gelukkig won het Argentijnse elftal. Wij zagen beide goals in de supermarkt waar voor een stuk of tien grote beeldschermen het hele personeel vol spanning de wedstrijd volgde.

IMG_1579

In Junin hadden we Vio ontmoet, een Roemeen die alleen onderweg is van Bolivia naar Ushuaia. We zagen hem weer op de camping in San Martin en trokken een paar dagen samen op. Hij is een voormalig kolonel van het Roemeense leger, diende twee keer in Afghanistan maar tegenwoordig speelt ook het leven van een kolonel zich vooral achter de PC af. Dat vond hij maar niks, hij was te oud voor de training voor een promotie tot generaal en tot zijn geluk mocht hij op zijn 50ste met pensioen en kan nu zijn droom waar maken. En samen zochten we kreupelhout en improviseerden onze eigen parilla.

.IMG_1582IMG_1585IMG_1599

Dit deel van onze reis is nogal toeristisch eigenlijk. We reden de route van de 7 meren met onderweg prachtige plaatjes van meren, bomen en bergen. Dit stukje reden we ruim drie jaar geleden ook al een keer maar in het voorjaar had het weer een hele andere aanblik. De prachtige kleuren van gele brem, paarse lupines, blauwe meren en deels besneeuwde bergen, samen met 50 tinten groen, geven een geweldig mooi plaatje.

IMG_1594IMG_1600IMG_1601IMG_1589

We reden via Villa La Angostura waar La Reina Maxima samen met koning WA een optrekje heeft en haar broer een restaurant. We hebben er niet gegeten. Kamperen deden we op prachtige campings en we konden wild kamperen op een idyllisch plekje aan een van de meren. Het ware leven maar niet voor iedereen misschien.

IMG_20221128_161016IMG_20221130_155956IMG_20221128_094613

Nu zitten we in San Carlos de Bariloche, dé wintersport plaats van Zuid Amerika en een beetje naar Zwitsers model. Voor ons niet bijster interessant maar we kunnen hier eindelijk de rits van onze tent laten repareren. Tenminste dat hopen we. De tent ligt bij een fournituren of beter gezegd een lingerie zaak maar volgens die mevrouw moest het haar wel lukken. Vanavond weten we meer.

IMG_1603

Dus nu hangen we hier een beetje rond terwijl Argentinië vol spanning is voor de wedstrijd van vandaag tegen Polen. Veel blauw-wit op straat maar het is hier bepaald nog geen gekkenhuis. Tussenstand 0-0.

IMG_20221130_160603IMG_20221130_163311

1. Gea Messchendorp:
    30 november 2022
    superleuk om jullie avonturen te volgen, blijf genieten! Maar dat is jullie wel toevertrouwd, met alle ups and downs :-)
  2. Nico:
    30 november 2022
    Hoi Klaas en Marriet, het lijkt me niet verkeerd om in dit toeristisch gebied de zaken weer aangevuld te krijgen en te repareren, na jullie stoere ontberingen. Leuk om de foto's te zien en de verschillende plaatsen te herkennen van toen ik daar in 2017 was als "echte toerist"! Ik blijf genieten van jullie boeiende verhalen! Liefs Nico
  3. Grazia:
    30 november 2022
    Lekker smullen in Bariloche!
  4. Mijndert moorman:
    1 december 2022
    Prachtig om jullie avonturen te volgen. Fijne reis toegewenst. Groetjes, Mijndert.
  5. Herma:
    1 december 2022
    Wat een toffe trip zijn jullie aan het maken! Ik geniet van jullie verhalen! Nu ook weer prachtige foto’s! Veel plezier en take care!
    Hartelijke groetjes Herma
  6. Frederik:
    1 december 2022
    Leuke verhalen en prachtige foto's weer; ook die van jullie samen is top!
    Geniet maar even in en van het toeristische Bariloche :-).
  7. Stella:
    2 december 2022
    50 tinten groen, is daar ook een boek van?
  8. Gretha Pouwer:
    2 december 2022
    Ziet er weer prachtig uit!
  9. Janita Lammertse:
    3 december 2022
    Whoo Klaas wat maken jullie een geweldige trip en wat leuk e.a. te volgen. Dan krijg ik ook weer erg veel zin in fietsen. Geniet er van met Marriet en hopelijk is de rits goed gerepareerd 👍🏻😄.
  10. Esther:
    4 december 2022
    Oh wat een heerlijke verhalen en prachtige foto’s weer!!! Genietse lieverds!!