La Carolina

1 november 2022 - Trapiche, San Luis, Argentinië

Lekker uitgerust na eindelijk weer een goede nacht slapen gingen we gisterochtend weer op pad. We moesten hoog de berg op. Het ging niet hard maar na uren stevig trappen en soms een stukje lopen en duwen slaagden we er in om in La Carolina aan te komen.

IMG_20221031_114614

IMG-20221031-WA0003

IMG-20221031-WA0011

Een bijzonder dorpje. Het is een soort poëtisch museum. Overal hangen gedichten en kunstwerken sieren de straten. We vonden een camping in het dorpje waar we best mochten kamperen maar de eigenaar raadde het ernstig af in verband met verwachte extreme kou. Iets verderop kwamen we daarom terecht in een appartementje en daar zijn we blij mee.

IMG-20221031-WA0007

Er is zelfs nog een dorpswinkel hier hoog op de berg. De kwaliteit laat sterk te wensen over. Fruit en groenten liggen te rotten in de schappen maar gelukkig vinden we nog wat eetbaars. Ook liggen er nog twee chorizo's in de vitrine. Wat zijn wij dan verwend met onze supermarkten.

Het koelt gedurende de avond inderdaad af tot rond het vriespunt. Wij maken onze eigen risotto met worst en genieten van een warme douche en een zacht bed.

Vanmorgen was het nog steeds bitterkoud dus vertrokken we niet al te vroeg. In tegenstelling tot gisteren moesten we dalen en dat gaat met snelheden tot soms boven de 60 km/u.  Maar met een dikke trui en een donsjack is het goed te doen. De wind giert om ons heen en we genieten van de vergezichten van de Sierra. In een klein dorpje onderweg komen we langs de bakker en die hebben meestal ook lekkere koffie. Dus verwennen we onszelf met een flinke 'cortado' (koffie met melk) en 'cafe solo' (zonder melk). En natuurlijk de nodige zoete facturas. Heerlijk.

IMG-20221101-WA0000

Erg leuk om alle reacties te lezen trouwens. Ik kan niet overal op reageren en het is soms een beetje gokken wie het heeft geschreven omdat ik alleen voornamen zie en er soms meerdere mensen zijn met dezelfde naam. Maar als er vragen zijn dan zal ik proberen er in mijn stukje aandacht aan te besteden.

IMG-20221031-WA0009

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Durk van der Veen:
    1 november 2022
    Moai fuort, wa wit komme we jim efternei.....
  2. Harrie:
    2 november 2022
    Dappere trappers! De eerste bergetappe zit er op. Op naar de Andes!
  3. Paul:
    2 november 2022
    Heel leuk om te lezen (en zien) hoe jullie elke keer weer van alles beleven. Ga zo doooooor...... Alle goeds uit Stits
  4. Hilda Prins:
    2 november 2022
    Erg mooi om vanaf hier met jullie mee te kunnen genieten van jullie reis. Veel dank en respect hiervoor. Top!
    Wat heel bijzonder en spannend wat er telkens weer op jullie weg komt. Geweldig hoe goed jullie improviseren kunnen als het voor de zoveelste keer anders blijkt dan verwacht.
    Succes en een goede boeiende voortzetting van deze trip toegewenst.
  5. Frederik:
    2 november 2022
    Leuk mee te leven met jullie afzien, genieten van weidse uitzichten en relax momenten enz.. Stoer en jaloersmakend :-).
  6. Carolina Hut:
    2 november 2022
    En nog even aan mij gedacht bij het binnenrijden van het dorpje?

Mooi hoor, heel vaak kleine verhaaltjes. Fijn lezen!

Wij het komende weekend naar Terschelling. Gert gaat de berenloop doen!
  7. Klaas Hoogland:
    5 november 2022
    De hele berg op aan jou gedacht.
  8. Mischa:
    2 november 2022
    De stuur richting van Marriet lijkt te verklappen dat ze slalomt. Gelukkig maar want daardoor had zij blijkbaar nog iets energie over om een foto van een man te maken die rechtuit ligt.

Heersende foto's
  9. Gea Messchendorp:
    3 november 2022
    Erg leuk om weer deelgenoot te zijn van jullie avonturen! Blijf genieten van alles wat op jullie pad komt! groet van Gea
  10. Gertrude Messchendorp:
    4 november 2022
    Jeetje, wat een omschakeling: van 37 graden naar temperaturen rond het vriespunt .