Parana

15 oktober 2022 - Paraná, Argentinië

Na de koffie in een cafeetje op de hoek in Victoria en de nodige inkopen voor onderweg, ging het in vliegende vaart richting Parana. De stevige wind in de rug joeg ons over de snelweg. Vandaag even geen ripio. Het verkeer geeft ons gelukkig ruim baan. Af en toe moeten we even gebruik maken van de brede berm wanneer een tegenligger en een inhalende vrachtauto tegelijk bij ons zijn. We zijn blij met onze achteruitkijkspiegels.

In de buurt van Diamante overnachten we op de grote camping aan de Parana. Deze keer zijn we niet alleen. Een ouder Argentijns stel staat verderop met een caravan. Een paar vriendinnen zijn aan het vissen maar vangen niets zo te zien. De campings zijn buiten het seizoen en buiten het weekend vaak gratis. De douches zijn dan koud maar dat went.

IMG-20221015-WA0016

We zijn dus niet bij Victoria de brug overgestoken naar Rosario zoals je ziet. Rosario krijgt geen jubelende berichten. Het zou crimineel zijn met veel drugs overlast. Bovendien mag je niet met de fiets over de brug. We besloten om via een kleine omweg te gaan en via Parana de ferry naar Santa Fe te nemen. Maar helaas, toen we gisteren in Parana aankwamen bleek de ferry al een jaar buitendienst. Gelukkig is er ook een tunnel tussen beide steden maar ook die is niet voor fietsers. Het zal dus weer een lift moeten worden, we gaan het zien. Ik was hier zeventien jaar geleden en herinner me dat er toen direct een kleine vrachtauto bij me stopte en me een lift aanbood. Misschien hebben we dat geluk weer.

Eerst van ons zaterdagochtend ontbijt in Parana genieten, daarna fietsen we richting tunnel.

IMG-20221015-WA0015

1. Jan Ruisch:
    15 oktober 2022
    Het is weer geweldig Klaas. Ben stikjaloers op jullie avonturen!
  2. Mijndert moorman:
    15 oktober 2022
    Wordt weer een mooi avontuur.
  3. Cosima:
    15 oktober 2022
    Hoe fijn, niet alles onder controle, dat gevoel van het onverwachte, daar wordt je zo wakker van, voelt zo levend. Geen robotachtige routine. Heerlijk!
  4. Harrie:
    Lekker hoor!!
  5. Mischa:
    17 oktober 2022
    Leuke klifhanger.. komt er een lift?..
  6. Marianne:
    17 oktober 2022
    Hallo Mariet en Klaas , vanuit een regenachtig Groningen lees ik met veel genoegen jullie reisverslagen .Wat mooi onderweg behulpzame mensen te ontmoeten. Fijne voortzetting van jullie reis.