Weekend

3 februari 2019 - Buchupureo, Mirador De Magdalena, Chili

Het fietsen langs de Chileense kust is mooi maar pittig genoeg. Het blijft op en neer gaan, het ene moment op zee niveau en na zwaar trappen zit je weer honderd of meer meters er boven. Echt in het ritme kom ik daardoor niet en we zijn allang blij als we per dag 70 à 80 kilometer halen.

IMG-20190202-WA0006

Maar we hebben geen haast. Tussen de middag zoeken we naar verkoeling onder een boom aan het strand en eten onze eenvoudige picknick lunch met broodjes, avocado en tomaten. Veel fruit ook, heerlijke zongerijpte perziken, appels en meloenen. Soms, zomaar langs de weg, worden we aangehouden voor een praatje en wordt ons gevraagd wat we nodig hebben. Het lijkt of ze het bijna sneu vinden als we zeggen dat we niets nodig hebben, dus meestal gaan we verder met volle waterflessen of wat fruit. Zoals een paar dagen geleden toen iemand vanuit zijn auto ons twee perziken aanreikte en de oude dame die ons binnenhaalde en ons een enorm stuk watermeloen voorschotelde.

IMG-20190131-WA0001

Dit weekend genieten we weer van een rustdag. De spieren kunnen dan even herstellen, de kleren een beetje gewassen en de fietsen nagekeken.

IMG_20190202_142808IMG_20190202_144946

We hebben een strandwandeling gemaakt over het zwarte zand van de Stille Oceaan. De hoge golven beuken tegen de rotsen. Zwemmen is hier levensgevaarlijk en dat hebben we tot nu toe ook niemand zien doen. Ook wij niet.

Op de camping achter de duinen is weinig te merken van het strandgebeuren. Het is er opmerkelijk rustig zeker als je bedenkt dat het nu hoogseizoen is. Iedere plek is ruim, alle plekken hebben hun eigen stookplaats en er is electriciteit. Gelukkig schalt de muziek hier niet over de camping en dat kunnen we ook wel waarderen. Het

We zitten bij de restanten van ons kookvuur. De frisse wind maakt het kil. We koken ons potje op sprokkelhout wat hier ruimschoots voorradig is.

IMG_20190201_214514

Net als de Chilenen zelf hebben we een flink stuk lekker gemarineerd vlees op het rooster gelegd. Daar zijn de Chilenen heel goed in een wij hebben de kunst een beetje afgekeken.

Wat een prachtig land is het eigenlijk terwijl het mooiste nog moet komen. Je hebt hier een heerlijk gevoel van vrijheid en je kunt hier echt genieten van het goede buitenleven. Maar waar onderstaande voor dient daar zijn we niet achter gekomen.

IMG-20190202-WA0004

1. Esther:
    3 februari 2019
    Oh wat heerlijk klinkt het en ziet het eruit !! Fijn dat jullie ons eennbeetje meenemen!!!! 😃
  2. Cor:
    3 februari 2019
    Ziet er goed uit Klaas. Doe mij maar zo'n tweedehands kruisje hahaha. Nog vele mooie fiets kilometers 😉
  3. S.Hovinga:
    3 februari 2019
    Wij vinden jullie reis verhalen leuk om te lezen en de foto's erbij zijn ook mooi. Nog heel veel fiets plezier en zien uit naar het nieuwe reis verslag. Groetjes van ons.
  4. Mischa:
    4 februari 2019
    Bedankt voor de verhalen en foto's. Erg leuk om een indruk te krijgen van de belevenissen. Veel plezier!
  5. Hennie:
    4 februari 2019
    Weer een nieuw berichtje. Met de tablet naar je vader en dan lees ik, zoals je moeder het ook deed, het verhaal voor. We bekijken de foto's en de atlas komt op tafel. De route wordt gevolgd.
    Het zijn mooie momentjes.
    Groetjes uit Sint Anne.
  6. Hilda Prins:
    8 februari 2019
    Leuk om van jullie verhalen en foto,s te kunnen genieten.
    Nog veel leuke ontmoetingen en ontdek je plekjes toegewenst zonder pech of tegenwind.