Thuis

10 maart 2020 - Groningen, Nederland

Ja en dan sta je weer op Schiphol. We fietsen met een stevige wind in de rug naar de luchthaven van Varadero. Onze laatste kilometers van de 1400 die we gemaakt hebben. Einde van een prachtige reis die ons een goede indruk van Cuba en haar bevolking heeft gegeven. Het land heeft enorme charmes, de mensen vriendelijk en altijd in voor een praatje, maar je zou wel wensen dat de mensen het daar toch waar vrijer en beter krijgen.

Het vliegtuig vertrok keurig op tijd. Pas op de luchthaven kwamen we er achter dat de klok 's nachts een uur vooruit was gegaan maar gelukkig hadden we daar geen nadeel van. Na een korte tussenstop in Cancun, waar we nog net even tijd hadden voor een laatste biertje en een grote bak nachos kwam de lange thuisvlucht en om 11 uur stonden we op Schiphol. Helaas was de container met onze bagage zoek geraakt maar anderhalf uur later werd die ergens op Schiphol gevonden. Gelukkig, bagage en fietsen, alles was er. Ik was alleen mijn schoenen kwijt want die had ik op Cuba aan een taxi chauffeur met grote voeten gegeven. Hij helemaal gelukkig, ik op slippers en koude voeten.

Maar het was prima thuiskomen, de lekkere hapjes stonden klaar dus oppassen dat de 5 kg die ik er af gefietst heb er niet net zo snel weer bij komen.

Iedereen bedankt voor het meelezen of meeleven, bedankt voor de vele leuke reacties en wellicht tot een volgende keer want we zijn nog niet uitgefietst.

1. Grietje:
    10 maart 2020
    Mooie verhalen Klaas, welkom weer i
    n Grun!
  2. Marian van Urk:
    10 maart 2020
    Bedankt voor al je leuke verhalen, heb er erg van genoten! Nu weer wennen op Nederlandse grond.
  3. Jan-Willem:
    10 maart 2020
    Bedankt voor de leuke verhalen!
    Mooi dat jullie weer veilig thuis zijn
  4. Gertrude Messchendorp:
    11 maart 2020
    Leuk zo'n afsluiter.
    Welkom terug allebei en tot snel ziens.
  5. Herma:
    11 maart 2020
    Hartstikke mooie verhalen, nu even landen in Nederland!😊