Gelukkig nieuw jaar

1 januari 2023 - Cochrane, Chili

IMG-20221223-WA0012

Een veerkrachtig nieuw jaar gewenst.

We zijn wat langer gebleven op de camping in Cochrane om samen met een internationaal gezelschap van fietsers en andere reizigers het nieuwe jaar in te luiden. De Engelsen hadden een verse forel gevangen, de Zwitsers maakten een heerlijke lasagne, een Franse fietser zorgde voor het dessert en wij maakten een hele grote bak salade. Buiten loeide het vuur omdat Chilenen natuurlijk parillla willen dus daar werd het vlees geroosterd en voor iedereen was er choripan, een broodje worst. En niet te vergeten de Mexicaanse guacamole uit Quebec. Dit  alles opgeleukt met biertjes en lekkere Chileense wijn. Zelfs de bubbels ontbraken niet. Al met al een oud en nieuw om nooit te vergeten ook al ontbraken de oliebollen.

IMG-20221231-WA0021IMG-20221231-WA0027IMG_1836IMG_1837

We kwamen in Cochrane terecht via een stevige maar prachtige route. We fietsten een groot deel van de dag langs de Rio Baker. Deze koude rivier is zo helder blauw dat het bijna onnatuurlijk lijkt. Er wordt veel geraft en dat lijkt me best spannend met alle stroomversnellingen die we zagen.

IMG_20221229_162349IMG_20221229_123642

De klimmetjes die we onderweg tegenkwamen maakten de route weer best pittig maar de afdalingen waren vaak spectaculair. Het materiaal, met name onze fietsen en tassen, hebben er behoorlijk van te lijden. En Ortlieb tassen konden altijd veel hebben maar een van mijn tassen brak af. Gelukkig zonder verdere gevolgen. Met ijzerdraad en een slangenklem had ik het probleem voorlopig opgelost maar een Zwitserse fietser bracht de echte uitkomst, hij had een reserve bij zich die we passend konden maken voor mijn tas.

IMG_20221229_162401

IMG_1819

IMG_1820

Het is gisteravond laat geworden dus vanmorgen lekker uitgeslapen. Ons ontbijt bestond uit broodjes en eieren met spek dus dat is een goede bodem om vandaag een eindje te fietsen. De ferry richting Argentinië is gereserveerd voor de 9de januari zodat we onderweg een zijweggetje kunnen nemen naar Caleta Tortel.

1. Sieta:
    1 januari 2023
    Feul hail en segen foor2023.
  2. S.Hovinga:
    1 januari 2023
    Een heel gelukkig en gezond Nieuwjaar gewenst en succes verder met jullie reis.
  3. Pieter Iedema:
    Nog een mooie tocht ook in 2023
  4. Leon:
    1 januari 2023
    Een mooi 2023 gewenst, Klaas! Wie weet gaan we samen weer naar IJsland…
  5. Erna:
    1 januari 2023
    De beste wensen voor 2023 gewenst! Veel succes met jullie reis.
  6. Renny:
    1 januari 2023
    Jullie ook de beste wensen voor 2023. Veel geluk, gezond op jullie vervolg van de reis. Ik geniet iedere keer van de verhalen.
  7. Marjolein:
    1 januari 2023
    Ik wens jullie een heel goed 2023, het is in ieder geval goed begonnen!
    Met plezier lees ik jullie verhalen, ik heb bewondering voor jullie (veer)kracht en mooi om te zien dat er toch van verschillende kanten altijd weer hulp of een oplossing komt.
    Fijne reis nog!
  8. Eveline Maring:
    1 januari 2023
    Alle goeds voor 2023! Nog heel veel fietsplezier en avonturen gewenst!
  9. Yvonne:
    1 januari 2023
    Ook voor jullie een mooi 2023 met nog vele mooie ervaringen!!
  10. Pauline:
    1 januari 2023
    Gelukkig nieuwjaar en veel plezier nog. Leuk om jullie reis en verslag te volgen!
  11. Aldert:
    1 januari 2023
    Wat een mooie verhalen. We beginnen net met het genieten van de ruta7. Nu in Chaitien.
    Voor de nog komende kilometers op jullie trip maar ook voor alle anderen in 2023 ( en verder) het allerbeste gewenst!
  12. Harrie:
    1 januari 2023
    Hey Mariëtte en Klaas. Veul hail zeeg’n in 2023! Blijf fietsen en verhalen delen!
    Harrie
  13. Cosima:
    1 januari 2023
    Een gelukkig nieuw jaar voor jullie, happy new year!
  14. Esther:
    1 januari 2023
    Ha lieverds!! Een heel mooi gezond en lekker nieuw jaar met veel meewind en nog veel mooie mensen en landschappen onderweg!!
  15. Marion ( Tilburg):
    2 januari 2023
    De beste wensen voor jullie! Wat een prachtige reis en foto's en wat een mooi en divers oudejaarsavond gezelschap! Ik blijf jullie volgen.
  16. Herma:
    Gelukkig nieuwjaar! 🍀🍀🚲🚲

Geniet van het fietsen! Wat een prachtige omgeving!
    Lieve groetjes 😘
  17. Wilko:
    2 januari 2023
    Veel geluk en wijsheid voor 2023! Hopelijk gaat het jullie in het nieuwe jaar voor de wind.
  18. Mischa:
    Beste wensen!!
  19. Annemiek:
    Feliz Navidad🥂
  20. Bert Otte:
    3 januari 2023
    Folle lok en seine foar it nije jier!
  21. Marjolein en Erik:
    3 januari 2023
    De allerbeste wensen en een voorspoedige trip!
  22. Mariët:
    5 januari 2023
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Wij fietsen nog even lekker door🚴‍♀️🚴
  23. Marjo:
    5 januari 2023
    Nog de beste wensen en goede gezondheid gewenst. Veel respect voor jullie! Veel plezier met jullie reis.
  24. Marianne:
    Een heel goed 2023 voor jullie